Direktlänk till inlägg 30 november 2013

Vinster

Av Sofia Vigedal - 30 november 2013 11:45

Läst imorse "Bara genom att existera har jag ett värde som inte går att sudda ut eller ta ifrån mig".
Varje morgon läser jag dagens text. Oftast ger den mig ett bra fokus på den dag som ligger framför mig.
Idag delade jag denna stund med en nyvunnen och nära vän. Det blev ett fint samtal. Kring kärlek, intimitet, förluster och avslut.
Min vän kämpar som ett skadeskjutet djur med sig själv. Jag känner så väl igen mig i detta tillstånd. Jag är djupt sorgsen över att se en människa må så dåligt. Jag önskar så att min vän kunde se sig själv så som jag ser på honom. Jag vill att han ska få se sig själv genom mina ögon, hur jag ser på denna vackra, rena och fina person. Det finns ingenting att inte älska där.
Idag tog jag modet att säga det till honom. Jag hoppas att han hörde vad jag sa. Att han ska känna det. Att jag ger honom min kärlek.
Det är sådana här vinster som ligger i ett tillfrisknande. Hur ska jag kunna känna en längtan tillbaka till ruset, till den sjuka värld jag befunnit mig i när det jag upplever nu, som är så starkt och rent och fint? Jag får inte glömma bort att komma ihåg detta. När det är mörkt och tungt så vet jag idag vart ljuset finns. Jag vet ATT det finns. Det visste jag inte förut.
Intimitet. Det har alltid varit ett laddat ord för mig. Jag har gjort kopplingen till det sexuella. Men så är det inte. Jag har förstått det nu.
En ömsint blick. Ett meningsfullt samtal. En puss i nacken. En fråga om hur jag mår och ett intresse för att höra svaret. Det är intimitet. När två människor möts. På riktigt. Utan försvar och utan en underliggande rädsla som styr för att inte bli sårad. Av att inte vara sårbar.
Det är då ett riktigt möte sker. Kravlöst och utan dolda avsikter. Det är så galet vackert. Det fyller mig med värme och det finns ingenting som får mig att inte vilja möta det fler gånger.
"Jag vet att jag är precis lika mycket värd som alla andra att både älska och att älskas". Det stod också i texten idag. Det tar jag med mig idag och denna dag ska fyllas med kärlek. Jag vill inte vänta med det. Det kan vara försent då.
Och om risken att bli sårad av att jag visar min kärlek så är jag villig att betala det priset idag.

// Sofia

 
 
Janne Ringvall

Janne Ringvall

30 november 2013 12:00

Jag hörde vad du sa till mig och DET bär jag med mig idag som en pärla... "Jag vill att han ska få se sig själv genom mina ögon, hur jag ser på denna vackra, rena och fina person".
Tack! En av det vackraste och finaste komplimanger jag fått...

http://https://www.facebook.com/vardagligheter?ref=hl

Sofia Vigedal

8 oktober 2014 04:04

Och det min vän, de orden är inte ens i närheten av vad jag ser hos dig. Du är enastående och fantastisk och du är värd det bästa av det bästa..!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Vigedal - 28 februari 2015 07:06


Jag vet att många tycker att det är fel att kalla ett beroende för en sjukdom. Är benägen att hålla med OM man skyller på det för att fortsätta bruka. Precis som det är idioti om en diabetiker frossar i socker eller en person med lungcancer fortsät...

Av Sofia Vigedal - 8 februari 2015 18:34


Det är inte många gånger jag vänt mig till dig. Kan räkna upp alla dessa. Kanske är det själviskt att be när man inte tror. Förmodligen. Första gången var när min mamma var sen hem och jag trodde att hon aldrig mer skulle komma hem. Andra gån...

Av Sofia Vigedal - 3 januari 2015 15:47


Det går över. Det blir bättre. Minns alla ljusa stunder. Ord för att trösta. Jag förstår det och jag uppskattar omtanken. Jag gör det verkligen. Men jag vill inte att det ska gå över. Jag vill inte må bättre. Jag vill inte. Jag VILL inte..!! Ja...

Av Sofia Vigedal - 28 december 2014 14:52


Jag förstår inte. Samtidigt som jag gör det. Är verkligen förvirrad i mina tankar just nu. En oerhört nära vän har gått bort. Det var inte bara jag som stod honom nära under den tiden vi bodde grannar. Har haft lite kontakt med några av dom och...

Av Sofia Vigedal - 15 december 2014 18:54


Jag minns första gången jag såg dig. En lång, smal kille med massor av tatueringar. Du halv låg i en fåtölj med mobilen i handen och gitarren i knät. Det va nåt med dig som gjorde att jag bara kände så starkt att jag ville lära känna dig. Jag mi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards