Alla inlägg under maj 2014

Av Sofia Vigedal - 21 maj 2014 16:46

Du höll dig borta i många år. Det enda jag märkte av dig va små korta stunder av ångest.
Nu är du tillbaka. Som en jävla ångvält körde du över mig. Igenom mig. Och jag hade inte en chans att värja mig.
De senaste veckorna har min kropp kämpat mellan liv och död. Utan att någon fara funnits. Jag har varit totalt maktlös inför dessa ångestattacker och min kropp är nu helt slut.
Jag får inte i mig näring. Jag får inte i mig vätska. Hela kroppen lägger av.
Jag var nog med om det värsta när du tog över mig helt i över 13 timmar i sträck. Hela kroppen värkte. Och psyket var helt förstört.
Men igår så kom du inte till mig. Bara lite lätt sådär och det kan jag handskas med. Jag fick i mig näring och idag fick även jag komma utanför dörren och få frisk luft och känna dofterna av försommar.
Till er som aldrig haft panikångest så är detta givetvis svårt att förstå. Men det är ett sånt handikapp och så ohanterligt när den slår till med hela sin kraft.
Ärren och såren påminner mig ständigt om att jag måste komma ur det här. Detta lidande som är helt utan verklighetsförankring är helt enkelt sinnessjukt.
Men jag kämpar på. Jag ska helt enkelt vinna över dig åter en gång.

// Sofia

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

RSS


Skapa flashcards